مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 08:522022-07-05اقتصادي

یادداشت| مناطق آزاد هاب ترانزیتی کشور


مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان هاب ترانزیتی کشور دروازه های تجارت با کشورهای اوراسیا از طریق تسهیل فرآیندهای تجاری نقش به سزایی در توسعه تجارت ایفا می کنند که بندر کاسپین به عنوان بزرگ ترین بندر شمال کشو، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرانزلی، مهندس کسری احسانی مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین در یادداشتی نوشت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان هاب ترانزیتی کشور دروازه های تجارت با کشورهای اوراسیا از طریق تسهیل فرآیندهای تجاری نقش به سزایی در توسعه تجارت ایفا می کنند.

منطقه آزاد انزلی با موقعیت ویژه واقع شدن در کرانه دریای خزر و مسیر کریدور بین المللی شمال -جنوب، خیز بلندی برای توسعه تجارت با کشورهای حاشیه دریای خزر و افزایش ترانزیت برداشته است.

افزایش سهم تجارت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و برای آنکه در بلندمدت جایگاه مناسب اقتصادی برای کالاهای صادراتی و وارداتی داشته باشد در گرو فراهم کردن زیرساخت های مناسب بندری بخصوص در بنادر شمالی کشور است که گیلان وزن سنگینی در این زمینه دارد.

دراین بین بندر کاسپین بزرگ ترین بندر شمال کشور با همت بخش خصوصی درحال توسعه روزافزونی است که می توان به افزایش 30 هزار تن مخازن که درمجموع به 95 هزار تن ظرفیت مخازن افزوده می شود و همچنین افزاش سه هکتاری پس کرانه جهت باران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت| مناطق آزاد هاب ترانزیتی کشور

یادداشت| مناطق آزاد هاب ترانزیتی کشور